صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع
صفحه نخست
تماس با ما
آرشیو مطالب
ایمیل
لینک ار اس اس
طراح قالب
موضوعات
مددکاری اجتماعی
راهنمای زندگی زناشویی
راهنمای جنسی زوج ها
راهنمای تربیت کودکان
راهنمای بلوغ جنسی
راهنمای ازدواج جوانان
رابطه جنسی و عشق
الكل
نورجیزك
كراك
شیشه
اكستاسی
هروئین
مرفین
ماری جوانا
حشیش
تریاك
شیره
اختلالات رفتاری،دروغ گویی حسادت
سالمند
تمركز حواس
هپنوتیزم
مقالات
افسردگی ،بیماری های روانی
اعتماد بنفس وعزت نفس،كمرویی،موفقیت
آلزایمر،استرس،اضطراب
وسواس
معلولیت
آرمش ،عصبانیت
اخبار ومقالات ویژه سلامتی
كمك های اولیه
خواب
مصرف دارو
بارداری
مصرف دخانیات
بهداشت محیط
ورزش وتندرستی
سایر بیماری ها واختلالات
بیماری های دستگاه ادراری
بیماری های خونی
بیماری های واگیر دار وعفونی
مراقبت های مو
مراقبت های پوست ،سلامت پوست
بیماری های كودكان
بیماری های زنان
دهان ودندان
گوش حلق وبینی
چشم
بیماری های مفاصل و استخوان
سرطان
بیماری های عصبی
بیماری های تنفسی
بیماری های قلب و عروق
دیابت
بیماری های غدد
بیماری های گوارشی
تداخل غذا ودارو
روشهای نگهداری و بهداشتی مواد غذایی
اخبار تغذیه ای
تغذیه افراد سالم
طب اسلامی
طب سنتی
تغذیه وسلامت در قرآن وحدیث
تغذیه وسلامت در ماه مبارك رمضان
فیبرهای غذائی
چربی ها
پروتئین ها
كربوهیدراتها
املاح
ویتامین ها
سایر مواد غذایی
گیاهان دارویی
نوشیدنی ها
آجیل و دانه های روغنی
ادویه ها وچاشنی ها
غلات وحبوبات
گوشتها
سبزی ها
میوه ها
لبنیات
تغذیه گروه های ویژه
برنامه غذایی ورزشكاران
برنامه غذایی در سنین مختلف
رژیم غذایی در بیماری ها
رژیم افزایش وزن
رژیم لاغری
طلاق
دختران فراری وفحشا
خودكشی
فقر بیكاری
كاهش آسیب
ایدزHIV
انواع مواد مخدر
آسیب های اجتماعی
اعتیاد

آرشیو ماهانه
آذر 1399
آبان 1399
دی 1394
آذر 1394
آبان 1394
مهر 1394
شهریور 1394
مرداد 1394
تیر 1394
خرداد 1394
اردیبهشت 1394
فروردین 1394
اسفند 1393
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
شهریور 1393
مرداد 1393

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لینک دوستان

قالب وبلاگ
صدای ملکوت
اندیشه سبز
كتاب
صبح سپید
نجوم،علمی به بزرگی جهان!
مهندسی نرم افزار تبریز
طــراحی رایگان بنر،لوگو و هدر
2 عکس سرا
بزرگترین وب تفریحی در ایران
تور استانبول
تور آنتالیا
تور کیش
تور مشهد
دوره MBA
دوره DBA
آموزش فروش
مدیریت کسب و کار
چت روم

.:: لیست کامل لینکستان ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» عظیم جان آبادی

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

اَبر برچسبها

انواع بیماری ها و درمان آنها تغذیه و سلامت از دیدگاه اسلام آسیب های اجتماعی مصرف دارو رژیم های لاغری بیماری های گوارشی برنامه غذایی در سنین مختلف بیماری‌های تنفسی مواد مغذی مورد نیاز بدن بیماری‌های کودکان چشم دهان و دندان انواع رژیمهای درمانی تغذیه افراد سالم سلامت روح و روان طب اسلامی تغذیه و سلامت سبزی ها سرطان اعتیاد رژیم غذایی در بیماریها بیماری‌های مفاصل واستخوان انواع برنامه های غذایی سلامت پوست روشهای نگهداری و بهداشت مواد غذایی سلامت جامعه اخبارتغذیه ای میوه ها خبرها و دانستنیهای تغذیه خواص خوراكی ها


تبلیغات





قانون برای بهبود ترشح هورمون ها

مرتبط با : رژیم غذایی در بیماری ها

اگر دچار مشکلات هورمونی هستید و یا می خواهید کنترل بیشتری روی این ترشحات شیمیایی مغز داشته باشید باید در مصرف برخی مواد غذایی احتیاط بیشتری داشته باشید.

تغذیه و مواد غذایی یکی از عوامل مهم در کنترل هورمون ها هستند. اگر دچار مشکلات هورمونی هستید و یا می خواهید کنترل بیشتری روی این ترشحات شیمیایی مغز داشته باشید باید در مصرف برخی مواد غذایی احتیاط بیشتری داشته باشید. با ما باشید تا با 5 قانون تنظیم هورمون ها بیشتر آشنا شوید.

مصرف محصولات غذایی صنعتی به‌ ویژه مواد غذایی حاوی افزودنی های غذایی را ترک کنید
غذاهای صنعتی حاوی ترکیبات آسیب رسانی مانند انواع افزودنی ها و مواد نگهدارنده هستند که ترشح هورمون‌ ها را با مشکلات جدی مواجه می سازند. این مواد به عنوان مثال باعث افزایش میزان استروژن (هورمون زنانه) در برابر تستوسترون (هورمون مردانه مسئول رشد عضلات) می شود. درست است که بدن ما قادر است این ترکیبات را دفع کند و مصرف میزان کمی از آن‌ ها قابل تحمل است. اما مصرف زیاد آن‌ ها حتی می تواند باعث افزایش هورمون های زنانه در آقایان شود. این تأثیر تا جایی هست که حتی منجر به تغییر جنسیت در ماهی ها می شود. تا جایی که در رودخانه هایی که میزان آلودگی آن‌ ها به بقایای داروها (بقایای داروهای استروژن) بیشتر است 80 درصد ماهی ها ماده شده اند.

کالری های مفید دریافت کنید
با مصرف هر ماده ی غذایی مقداری کالری وارد بدن تان می ‌شود. این میزان با توجه به نوع غذا فرق دارد. بهترین کار این است که کالری مورد نیاز بدن با مصرف مواد غذایی حاوی چربی های مفید، پروتئین به میزان متعادل و کربوهیدرات های کم دریافت شود. البته هر کس بنا به شرایط بدنی و میزان فعالیت باید این میزان را کم یا زیاد کند. به عنوان مثال ورزشکاران می توانند کربوهیدرات ها و پروتئین های بیشتری مصرف کنند چون بدن شان نیاز بیشتری دارد.
در خصوص کربوهیدرات ها به چربی های دور شکم خود توجه کنید. در صورت داشتن شکمی بزرگ لازم است که کربوهیدرات ها را به حداقل برسانید. شما می توانید انرژی خود را از منابع غذایی چربی های مفید دریافت کنید. البته در صورت نداشتن شکم نیز بهتر است بدانید که مصرف زیاد کربوهیدرات ها توصیه نمی شود. بدن برای مقابله با کربوهیدرات ها میزان انسولین را افزایش می دهد. این هورمون نیز انرژی دریافتی از کربوهیدرات ها را به صورت چربی ذخیره سازی می کند. علاوه بر این، با مصرف کربوهیدرات بیشتر و ترشح انسولین بیشتر مجال کافی برای هورمون های دیگر مثل هورمون رشد باقی نمی ماند. حتماً می دانید که این هورمون برای رشد عضلانی لازم است. اگر کربوهیدرات ها به صورت قند و مواد قندی مصرف بشوند باعث ایجاد کمبود مواد معدنی در بدن نیز می شوند.

هر میوه ای را در فصل آن مصرف کنید. چون میوه ها و سبزیجات گلخانه ای متحمل روندی می شوند تا در فصلی دیگر ارائه شوند و این روند برای هورمون ها مناسب نیست

در خصوص پروتئین ها باید همیشه یادتان باشد که بدن برای ساخت و احیای بافت های عضلانی و همچنین تولید برخی هورمون ها به این مواد مغذی نیاز دارد. اگر اهل ورزش هستید نیازتان به پروتئین افزایش می یابد. میزان نیاز روزانه به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 1 تا 2 گرم است.
در نهایت باید گفت که بهترین کالری های دریافتی از منابع غذایی چربی های مفید است. این غذاها برای تولید هورمون ها و همچنین ساخت سلول ‌ها لازم و ضروری هستند. بدن ما به اسیدهای چرب اشباع نشده ی مونو (امگا 6)، کلسترول و اسیدهای چرب اشباع نشده ی پلی (امگا 6 و امگا 3) نیاز دارد. توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف این اسیدهای چرب و یا عدم رعایت نسبت آن‌ ها (مصرف زیاد امگا 6 نسبت به امگا 3 ها) می تواند باعث بروز التهاب در بدن شود. اسیدهای چرب غیراشباع و کلسترول برای تولید هورمون ها و ساخت دیگر سلول ‌ها لازم هستند. در صورت عدم مصرف چربی ها ترشح هورمون ها نیز با مشکل موجه خواهند شد.

مصرف محصولات لبنی را به حداقل برسانید
اگر دچار مشکلات هورمونی از هر نوعی هستید در مصرف لبنیات احتیاط کنید. محصولات لبنی مانند اکثر پنیرها سرشار از کربوهیدرات و چربی هستند. این ترکیبات باعث کاهش میزان مواد معدنی بدن شده و به طور مستقیم در ترشح هورمون اختلال ایجاد می کنند. اگر نسبت به ترکیبات این مواد غذایی مانند لاکتوز نیز حساسیت داشته باشید بدون شک مشکل واکنش های التهابی نیز به مشکلات دیگر افزوده خواهد شد. البته توجه داشته باشید با وجود بدنامی کره، اما این محصول لبنی در صورت مصرف متعادل آن باعث بهبود ترشح هورمون ها می شود.

میوه ها و سبزیجات رسیده ی فصل را انتخاب کنید
در انتخاب و مصرف میوه ها و سبزیجات به فصل آن دقت کنید. هر میوه ای را در فصل آن مصرف کنید. چون میوه ها و سبزیجات گلخانه ای متحمل روندی می شوند تا در فصلی دیگر ارائه شوند و این روند برای هورمون ها مناسب نیست. هر میوه ای در فصل خود طعم بهتری دارد و میزان ویتامین ها و مواد معدنی آن نیز بیشتر است. همین خواص نیز در بهبود و کنترل ترشح هورمون ها تأثیر دارد.

مرغ های هورمونی

از گوشت دام و طیور جوان که به صورت طبیعی پرورش یافته اند استفاده کنید
در دنیای امروز که اکثر محصولات غذایی به صورت صنعتی و با استفاده از هورمون ها و ترکیبات شیمیایی عمل می آیند بسیار دشوار است به دنبال مواد غذایی سالم و طبیعی بود. دام و طیوری که به صورت صنعتی پرورش پیدا می کنند منبعی برای تجمع ترکیبات شیمیایی هستند. در نتیجه حیوانات جوان ‌تر این مزیت را دارند که میزان دریافت این ترکیبات شیمیایی در آن‌ ها به نسبت کمتر است. می توانید به عنوان مثال از ماهی هایی با اندازه ی کوچک تر مانند مالی خال مخالی و یا ساردین استفاده کنید. متأسفانه در اکثر دامداری های امروزی، دام ها تغذیه ی نامناسبی دارند و به همین دلیل گوشت آن‌ ها به اندازه ی گوشت حیواناتی که به طور طبیعی پرورش می یابند مواد مغذی ندارد. برعکس گوشت این حیوانات حاوی ترکیبات مضر مانند ترکیبات شیمیایی و آنتی بیوتیک ها و غیره هستند که باعث ایجاد اختلال در ترشح هورمون ها می شوند.


نوشته شده توسط عظیم جان آبادی در 1394/06/29

نظرات (

مطالب پیشین

» خانه کودکان امام حسن مجتبی
» معرفی پایگاه خدمات اجتماعی ستایشگران
» منو تنها نذار تا آخر عمر
» چرا هشدارها را جدی نمی گیریم؟
» بیقراری پاها در خواب شب
» جم تی وی و من و تو روی بام تهران!
» توصیه برای ازدواج با مطلقه ها
» شعار کارمندان در کار " حسش نیست!
» ازدواج سالم این شکلی است!
» درمان خانگی سردرد
» خون بازی در خانه های خالی ١٨+
» شش گام تا یک عذرخواهی ساده
» فصل سرما و سلامت چشم ها
» زیبا شدن با سیستم ابن سینا
» این 7 رابطه به طلاق ختم می شوند
» چطور با شوهر بداخلاقم زندگی کنم؟
» طلاق عاطفی با رویش رفقای همسر
» یک نسخه برای درمان خیانت
» بلوغ زودرس در بچه ها
» تفاوت علائم سکته قلبی در مردان و زنان
» عصای معجزه شما چیست؟
» گرم کردن اوقات کودک در زمستان
» روی اعصاب همسر، پیاده روی ممنوع!
» خوشبختی شما وابسته به این 7عامل است
» شما بگویید با رفیق بازی همسرم چه کنم ؟
» فرصت های طلایی شب یلدا !
» وقتی همسر به بچه آلرژی دارد!
» داروهای گیاهی یا شیمیایی ، کدامیک؟
» راه های مبارزه با سرماخوردگی
» تغذیه در ورزش پیلاتس

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره


وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکز DIC (مرگز کذری معتادین ) جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند47 و 49 که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400 معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امار خوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد . ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی - ترک اعتیاد - و بیماری ها جوابگو می باشد . تلفن های تماس : 05414508964 و همچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
مدیر وبلاگ: عظیم جان آبادی



لوگوی ما



جستجو

     

پیوند های روزانه

فروشگاه اینترنتی
اس ام اس احساسی
یا زهرا (س) مددی...
سهیل ساسان
salam
سلام دوست عزیز
الهه
معصومه
نسترن
علی
زگهواره تا گور دانش بجور...
مشکات برین بام ایران
jmxbox
كامپیوتر و اینترنت
محمد یعقوبی
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
تبادل لینک
سامانه پیام کوتاه
افزایش امار سایت
بلاگ یاب ، مرکز ثبت و معرفی وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب
بلاگ یاب، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، وبلاگ خود را ثبت کنید.
تست سنجش تمرکز و سرعت عملکرد مغز
بلاگ یاب
قرارگاه خبری و تحلیلی ثامن نیوز
وبلاگ تخصصی ماساژ
بوردا ..........هر چی لباس مد میشه، اینجاست

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی |  تماس با ما |  اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by setayeshgaran
Design By : wWw.Theme-Designer.Com