صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع
صفحه نخست
تماس با ما
آرشیو مطالب
ایمیل
لینک ار اس اس
طراح قالب
موضوعات
مددکاری اجتماعی
راهنمای زندگی زناشویی
راهنمای جنسی زوج ها
راهنمای تربیت کودکان
راهنمای بلوغ جنسی
راهنمای ازدواج جوانان
رابطه جنسی و عشق
الكل
نورجیزك
كراك
شیشه
اكستاسی
هروئین
مرفین
ماری جوانا
حشیش
تریاك
شیره
اختلالات رفتاری،دروغ گویی حسادت
سالمند
تمركز حواس
هپنوتیزم
مقالات
افسردگی ،بیماری های روانی
اعتماد بنفس وعزت نفس،كمرویی،موفقیت
آلزایمر،استرس،اضطراب
وسواس
معلولیت
آرمش ،عصبانیت
اخبار ومقالات ویژه سلامتی
كمك های اولیه
خواب
مصرف دارو
بارداری
مصرف دخانیات
بهداشت محیط
ورزش وتندرستی
سایر بیماری ها واختلالات
بیماری های دستگاه ادراری
بیماری های خونی
بیماری های واگیر دار وعفونی
مراقبت های مو
مراقبت های پوست ،سلامت پوست
بیماری های كودكان
بیماری های زنان
دهان ودندان
گوش حلق وبینی
چشم
بیماری های مفاصل و استخوان
سرطان
بیماری های عصبی
بیماری های تنفسی
بیماری های قلب و عروق
دیابت
بیماری های غدد
بیماری های گوارشی
تداخل غذا ودارو
روشهای نگهداری و بهداشتی مواد غذایی
اخبار تغذیه ای
تغذیه افراد سالم
طب اسلامی
طب سنتی
تغذیه وسلامت در قرآن وحدیث
تغذیه وسلامت در ماه مبارك رمضان
فیبرهای غذائی
چربی ها
پروتئین ها
كربوهیدراتها
املاح
ویتامین ها
سایر مواد غذایی
گیاهان دارویی
نوشیدنی ها
آجیل و دانه های روغنی
ادویه ها وچاشنی ها
غلات وحبوبات
گوشتها
سبزی ها
میوه ها
لبنیات
تغذیه گروه های ویژه
برنامه غذایی ورزشكاران
برنامه غذایی در سنین مختلف
رژیم غذایی در بیماری ها
رژیم افزایش وزن
رژیم لاغری
طلاق
دختران فراری وفحشا
خودكشی
فقر بیكاری
كاهش آسیب
ایدزHIV
انواع مواد مخدر
آسیب های اجتماعی
اعتیاد

آرشیو ماهانه
آذر 1399
آبان 1399
دی 1394
آذر 1394
آبان 1394
مهر 1394
شهریور 1394
مرداد 1394
تیر 1394
خرداد 1394
اردیبهشت 1394
فروردین 1394
اسفند 1393
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
شهریور 1393
مرداد 1393

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لینک دوستان

قالب وبلاگ
صدای ملکوت
اندیشه سبز
كتاب
صبح سپید
نجوم،علمی به بزرگی جهان!
مهندسی نرم افزار تبریز
طــراحی رایگان بنر،لوگو و هدر
2 عکس سرا
بزرگترین وب تفریحی در ایران
تور استانبول
تور آنتالیا
تور کیش
تور مشهد
دوره MBA
دوره DBA
آموزش فروش
مدیریت کسب و کار
چت روم

.:: لیست کامل لینکستان ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» عظیم جان آبادی

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

اَبر برچسبها

بیماری‌های کودکان برنامه غذایی در سنین مختلف طب اسلامی سلامت پوست اعتیاد انواع برنامه های غذایی چشم اخبارتغذیه ای دهان و دندان بیماری‌های مفاصل واستخوان مصرف دارو خبرها و دانستنیهای تغذیه مواد مغذی مورد نیاز بدن رژیم غذایی در بیماریها روشهای نگهداری و بهداشت مواد غذایی بیماری های گوارشی رژیم های لاغری تغذیه و سلامت از دیدگاه اسلام سلامت روح و روان آسیب های اجتماعی سرطان خواص خوراكی ها انواع رژیمهای درمانی تغذیه افراد سالم سلامت جامعه سبزی ها تغذیه و سلامت بیماری‌های تنفسی انواع بیماری ها و درمان آنها میوه ها


تبلیغات





اندر فواید چرت بین روز

مرتبط با : مقالات

نظر شما در خصوص چرت بعد از ظهر یا به زبان پدربزرگ هایمان قیلوله چیست؟ چقدر در بین روز می خوابید؟ اصلا فرصت چنین کاری را دارید؟ اگر این شانس را دارید که بتوانید در بین روز چرت کوتاهی بزنید که خوشا به حالتان! چرا؟ چون نتایج پژوهش های متعدد نشان میدهند که خواب نمیروزی به نیازهای فیزولوژیکی ما جواب می دهد و باعث بهبود خلق و خوی و ارتقای سلامت بدن شده و راندمان کاری را بالا می برد. در ادامه ی مطلب نگاه دقیق تری به فواید چرت نیمروزی می اندازیم. لطفا با ما همراه باشید.

چرت بعد از ظهر:عادت یا نیاز بدن؟

در بسیاری از کشورهای آمریکای لایتن و کشورهای مدیترانه ای چرت بعد از ظهر یکی ازعادتهای روزمره ی مردم است. به این ترتیب که مردم به مدت 3 ساعت به خانه برمی گردند، ناهار می خورند و کمی چرت می زنند. اما در کشورهایی مانند کانادا، زمان مانند طلا است و هر نوع توقفی اگر به طول بیانجامد قابل پذیرش نیست. با این حال بر طبق آمارهای جهانی حدود 60 درصد افراد بزرگسال هر هفته حداقل یک بار نشسته روی صندلی کار، مترو یا حین تماشای تلویزیون چرت کوتاهی می زنند.

چرا باید چرت بزنیم؟

خواص چرت نیمروزی همانند خواب کامل است. محققان داوطلب ها را در یک اتاق زیرزمینی قرار داده و آنها را از هر نوع ساعت محروم کردند. این افراد نمی توانستند روز و شب را تشخیص دهند و باید به غریزه ی طبیعی خود رجوع می کردند. با توجه کرد که انسان در دو مرحله می خوابد که طولانی تر آن در شب و دوره ی کوتاه آن در طول روز رخ می دهد. نتایج تمام بررسی ها نشان میدهند که چرت های کوتاه در بین روز باعث بهبود خلق و خوی، افزایش راندمان کاری و افزایش سلامتی بدن می شوود. در حالت کلی، چرت نیمروزی تاثیر مثبتی روی سلامت عمومی بدن دارد.

خواب نیمروزی برای کاهش استرس

به عقیده ی متخصصان افرادی که در بین روز چرت می زنند کمتر از دیگران از اثرات استرس آسیب می بینند. نتایج پژوهش هایی که در دانشگاه کالیفرنیای ساندیگو انجام شده است نشان میدهند هر چه زودتر کم خوابی و بیخوابی شبانه جبران شود به همان سرعت سیستم ایمنی بدن به حالت نرمال بر می گردد.
اگر به هر دلیلی نمی توانید چرت بزنید و خستگی تان را در کنید به جای اینکه در نوشیدن قهوه یا چای زیاده روی کنید کمی هوای تازه تنفس کنید. دریافت اکسیژن نیز مانند چرت باعث برگرداندن انرژی به بدن است.

افرادی که چرت نیمروزی دارند خلاق تر هستند

نتایج پژوهش ها نشان می دهد که چرت های کوتاه بین روز باعث افزایش قدرت تمرکز، مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. به عقیده ی محققان افرادی که در بین روز چرت می زنند در حرفه ی خود خلاق تر هستند و کمتر غیبت می کنند. در آمریکا بررسی هایی روی راننده تاکسی ها انجام شد. به این ترتیب که استراحت 10 تا 20 دقیقه ای در بین روز برای آنها در نظر گرفته شد. محققان مشاهده کردند راننده هایی که در بین روز استراحت داشته اند هشیارتر و سرحال تر هستند و در مواقع ضروری عکس العمل های بهتری نشان می دهند.

چرت 20 دقیقه ای برای پرکردن باک انرژی

لازم است که تا حدامکان محدودیتی برای چرت بین روز تعیین کنید تا چرخه ی خواب شبانه بهم نخورد. یک چرت کوتاه بیست دقیقه ای برای اکثر افراد کافی و البته فوق العاده است. همین مدت زمان کوتاه باعث افزایش انرژی و استراحت شده و ساعت بیولوژیکی بدن را نیز به هم نمی زند.

بهترین زمان چرت زدن

بهتر است چرت نیم روزی حدود دوازده ساعت بعد از خواب شبانه باشد یعنی در حدود ساعت 3 بعد از ظهر. البته این قانون جهانی و قطعی نیست و شما می توانید ساعتی از ظهر را انتخاب کنید به شرطی که به خواب شبانه لطمه نزند.

عصرها چرت نزنید

برخی افراد عادت دارند که بعد از رسیدن به خانه و عصرها در مقابل تلویزیون چرت بزنند. این کار احتمال اینکه شب نتوانید بخوابید را افزایش میدهد. بنابراین بهتر است از چرت های عصرگاهی و دیروقت بپرهیزید.

برای چرت محیط مناسبی فراهم کنید

هر جا که هستید تا حد امکان تلاش کنید در را ببندید، کمی دراز بکشید یا در حالت راحتی قرار بگیرید، چراغ ها را خاموش یا کم کنید، اگر در محل کار کت به تن می کنید آنرا دربیاورید، کمربند را شل کنید و خلاصه اینکه شرایط مناسب و راحتی را برای یک چرت 20 دقیقه ای فراهم کنید.

اگر خواب تان نمی برد خودتان را مجبور نکنید

نتایج پژوهشی که در دانشگاه اوهایو انجام شده است نشان میدهد که دراز کشیدن در بین روز نیز به اندازه ی خوابیدن مفید است. محققان دو گروه داوطلب را تحت نظر گرفتند. گروهی که چرت زدند و گروهی که صرفا دراز کشیدند. گروه اول 61 درصد زمان دراز کشیده را خواب بودند و گروه دوم به خواب نرفتند. نتایج بررسی ها نشان می دهد بهبود خوبی در خلق و خوی و راندمان کاری هر دو گروه حاصل شد. یعنی اینکه دراز کشیدن بدون به خواب رفتن نیز به اندازه ی خوابیدن باعث شارژ شدن بدن می شود. بنابراین حتی اگر موقعیت خوابیدن ندارید و یا به خواب نمی روید می توانید کمی دراز بکشید. قرار گرفتن بدن در حالت افقی احساس خوابیدن طولانی مدت را به بدن می دهد. اگر خواب نیم روزی باعث می شود که اختلالی در خواب شبانه ایجاد شود بهتر است از خیر آن بگذرید و یا مدت آنرا کوتاه تر کنید.
اگر نمی توانید چرت بزنید این کارها را بکنید
اگر شرایط کاری یا زندگی تان به گونه ای است که امکان چرت زدن را ندارید از روشهای دیگری برای شارژ کردن باطری بدن استفاده کنید:

پنجره ها را باز کنید

لطفا پنجره ها را باز کنید تا هوایی به سرو کله تان بزند، بیرون بزنید و کمی راه بروید، دوش آب سرد بگیرید و یا دمای اتاق را کاهش د هید. معمولا گرما و رطوبت محیط باعث خستگی و بی حالی می شود. بنابراین خودتان را در معرض هوای خنک و تازه قرار دهید.

کمی ورزش کنید

فعالیت بدنی سبک باعث کسب انرژی دوباره می شود. بنابراین بهتر است صبح یا به هنگام شروع بعد از ظهر کمی ورزش کنید. توجه داشته باشید که ورزش بعد از ساعت 19 امکان بروز بی خوابی را افزایش می دهد. در حالت کلی بهتر است از 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب بدن را آرام و وانهاده کنید.

آب بیشتری بنوشید

توجه داشته باشید که یکی از اثرات کم آبی بدن خواب آلودگی است. بنابراین برای رفع این حالت بهتر است آب بیشتری بنوشید.

به تغذیه تان اهمیت بدهید

مواد غذایی مغذی و کم چرب را در الویت قرار دهید تا انرژی مدام و مورد نیاز بدن تامین شود. از مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی مانند میوه ها و سبزیجات تازه غافل نشوید.


نوشته شده توسط عظیم جان آبادی در 1394/08/23

نظرات (

مطالب پیشین

» خانه کودکان امام حسن مجتبی
» معرفی پایگاه خدمات اجتماعی ستایشگران
» منو تنها نذار تا آخر عمر
» چرا هشدارها را جدی نمی گیریم؟
» بیقراری پاها در خواب شب
» جم تی وی و من و تو روی بام تهران!
» توصیه برای ازدواج با مطلقه ها
» شعار کارمندان در کار " حسش نیست!
» ازدواج سالم این شکلی است!
» درمان خانگی سردرد
» خون بازی در خانه های خالی ١٨+
» شش گام تا یک عذرخواهی ساده
» فصل سرما و سلامت چشم ها
» زیبا شدن با سیستم ابن سینا
» این 7 رابطه به طلاق ختم می شوند
» چطور با شوهر بداخلاقم زندگی کنم؟
» طلاق عاطفی با رویش رفقای همسر
» یک نسخه برای درمان خیانت
» بلوغ زودرس در بچه ها
» تفاوت علائم سکته قلبی در مردان و زنان
» عصای معجزه شما چیست؟
» گرم کردن اوقات کودک در زمستان
» روی اعصاب همسر، پیاده روی ممنوع!
» خوشبختی شما وابسته به این 7عامل است
» شما بگویید با رفیق بازی همسرم چه کنم ؟
» فرصت های طلایی شب یلدا !
» وقتی همسر به بچه آلرژی دارد!
» داروهای گیاهی یا شیمیایی ، کدامیک؟
» راه های مبارزه با سرماخوردگی
» تغذیه در ورزش پیلاتس

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره


وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکز DIC (مرگز کذری معتادین ) جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند47 و 49 که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400 معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امار خوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد . ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی - ترک اعتیاد - و بیماری ها جوابگو می باشد . تلفن های تماس : 05414508964 و همچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
مدیر وبلاگ: عظیم جان آبادی



لوگوی ما



جستجو

     

پیوند های روزانه

فروشگاه اینترنتی
اس ام اس احساسی
یا زهرا (س) مددی...
سهیل ساسان
salam
سلام دوست عزیز
الهه
معصومه
نسترن
علی
زگهواره تا گور دانش بجور...
مشکات برین بام ایران
jmxbox
كامپیوتر و اینترنت
محمد یعقوبی
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
تبادل لینک
سامانه پیام کوتاه
افزایش امار سایت
بلاگ یاب ، مرکز ثبت و معرفی وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب
بلاگ یاب، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، وبلاگ خود را ثبت کنید.
تست سنجش تمرکز و سرعت عملکرد مغز
بلاگ یاب
قرارگاه خبری و تحلیلی ثامن نیوز
وبلاگ تخصصی ماساژ
بوردا ..........هر چی لباس مد میشه، اینجاست

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی |  تماس با ما |  اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by setayeshgaran
Design By : wWw.Theme-Designer.Com