تبلیغات
موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران - 8 کار روزمره برای بهبود سلامتی
موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکز DIC (مرگز کذری معتادین ) جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند47 و 49 که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400 معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امار خوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد . ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی - ترک اعتیاد - و بیماری ها جوابگو می باشد . تلفن های تماس : 05414508964 و همچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید

مدیر وبلاگ : عظیم جان آبادی
خیلی از مردم تصور می کنند که برای سالم بودن باید هزینه های زیادی کنند. اما در اکثر موارد عادت های درست و کارهای ساده ی روزمره تاثیر زیادی در سلامتی، بهبود خلق و خوی و شادابی دارند. عادت های درست یا نادرست روزمره در طولانی مدت تاثیر زیادی روی بدن می گذارند. خوشبختانه بدن خیلی زود به برخی کارها عادت می کند. در این مطلب شما را با 8 عادت روزمره ی صحیح که تاثیر مثبتی روی سلامتی جسم و روح دارد بیشتر آشنا می کنیم.
 
مسواک زدن: روزانه دو مرتبه

نتایج پژوهشی که در American Journal of Medicine به چاپ رسیده است نشان می دهد که مسواک زدن دندان ها و استفاده از نخ دندان به صورت روزانه خطر بروز سکته ی مغزی را کاهش می دهد.

نتایج پژوهش دیگری که در Journal of the American Geriatric Society به چاپ رسیده است نیز خبر از افزایش 65 درصدی زوال عقل در افرادی می دهد که دندان های خود را مسواک نمی زنند.

از دیگر اثرات مثبت مسواک زدن روزانه کاهش بیماری های لثه است که می توانند به بیماری های قلبی، افتادن دندان و عفونت منجر شوند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در مردها امکان ابتلا به ناتوانی جنسی را بالا می برد. این مشکل در خانم ها نیز باعث به دنیا آوردن بچه های نارس و کم وزن می شود.

برنامه ریزی روز بعد از شب قبل

اگر روز شلوغی در پیش دارید بهتر است آن را از شب قبل برنامه ریزی کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت شده و باعث می شود در روز کاری احساس بهتری داشته باشید.

به عقیده ی محققان افراد مذهبی و شاکر در حین بیماری نیز کمتر درد احساس می کنند، چون رابطه ی آنها با خالق باعث تقویت روحیه و تحمل درد می شود

این کار همچنین باعث کاهش استرس روز کاری می شود و در نتیجه لازم نیست از وعده ی صبحانه بزنید و با تنش روز کاری را به پایان برسانید. حتما می دانید که استرس و تنش های روزمره تاثیر نامطلوبی روی سلامت جسم و روح دارند.

ورزش روزانه

کافیست که روزانه بین بیست تا سی دقیقه ورزش کنید تا تاثیر آن را روی سلامتی روح و جسم تان مشاهده کنید. ورزش کردن با افزایش آندورفین در جریان خون باعث کاهش استرس های جسم و روح شده و شما را خوش خلق می کند.

علاوه بر این ورزش کردن با افزایش جریان خون و کاهش استرس به ارتقای سلامت قلب کمک می کند.

تحرک بدنی منظم یکی از عوامل کاهش خطر زوال عقل مربوط به سالمندی است. این کار باعث تقویت حافظه شده، وزن را کنترل و قدرت عضلانی را افزایش می دهد.

یکی دیگر از خواص غیرقابل انکار ورزش، مقابله با اعتیاد به مواد مخدر یا مصرف الکل است، چون باعث افزایش تولید دوپامین یا همان هورمون خوش خلقی شده و میل به مواد مخدر و غیره را کاهش می دهد.

داشتن یک تقویم

تقویم یکی از آن ابزارهای ساده، مفید و قابل حمل است که کمک زیادی به تنظیم برنامه های زندگی می کند. تقویم ها در اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارند که حتی به کار بچه های کم سن و سال نیز می آیند. می توانید

یک تقویم بزرگ تهیه و تمام وقت های پزشکی، جلسات اولیا و مربیان، تعداد جلسات ورزشی، دوره ی عادت ماهانه و غیره را در آن یادداشت کنید. این کار سردرگمی های روزانه را کاهش داده و برای آرامش روحی کمک کننده است.

خواب خوب

خواب بهترین درمان کننده و احیاکننده ی طبیعی است. خواب باعث بهبود حافظه، افزایش تمرکز و ارتقای قدرت ذهن و خلاقیت می شود.

نتایج پژوهش های علمی نشان می دهد میزان پروتئین التهاب زایی که به سلامت قلب آسیب می زند، در افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می خوابند بیشتر است.

به عقیده ی محققان افرادی که هر شب بین پنج تا هفت ساعت و نیم می خوابند، بیشتر از افرادی که خواب شبانه شان کمتر از 5 ساعت یا بیش از 8 ساعت است عمر می کنند. اگر می خواهید سالم زندگی کنید، خوب و به اندازه ی کافی بخوابید.

مصرف دو سهم غذایی سبزیجات در روز

گاهی مصرف کربوهیدرات ها و مواد نشاسته ای جایی برای مصرف سبزیجات باقی نمی گذارد. اما همیشه یادتان باشد که این مواد غذایی حاوی میزان زیادی مواد مغذی هستند که برای سلامتی ما لازم و ضروری است. سبزیجات حاوی فیبرها، اسید فولیک، ویتامین های  A،E  و C، پتاسیم و منیزیم هستند.

فیبرها به هضم بهتر غذا و کاهش کلسترول خون و همچنین بهبود سلامت قلب کمک می کنند. اسید فولیک برای تولید گلبول های قرمز و رشد ستون فقرات در دوران جنینی لازم و ضروری است. انواع ویتامین ها و مواد معدنی دیگر نیز برای سالم زیستن ضروری هستند.

شکرگزار بودن

شکرگزاری از کارهای مهمی است که باعث ایجاد احساس آرامش و نشاط می شود. این کار باعث مثبت اندیشی و ارتقای روحیه ی افراد می شود.

به عقیده ی محققان افراد مذهبی و شاکر در حین بیماری نیز کمتر درد احساس می کنند، چون رابطه ی آنها با خالق باعث تقویت روحیه و تحمل درد می شود.

دست ها را به طور مرتب بشویید

شستن منظم دست ها، کاری ساده و در عین حال موثر برای پیشگیری از رشد و انتقال میکروب ها است. حتما قبل از رفتن به سراغ مواد غذایی، بعد از دستشویی، بعد از دست زدن به حیوانات، بعد از انجام کارهای منزل و غیره، حتما دست های خود را بشویید.

شاید دست ها در ظاهر تمیز به نظر بیایند. اما واقعیت این است که میکروب ها، باکتری و ویروس ها در یک چشم به هم زدن از یک سطح آلوده به دست ها منتقل شده و آنها را نیز آلوده کنند.

عفونت های گوارشی، آنفلوانزا و هپاتیت A از جمله بیماری هایی است که از طریق دست دادن با فرد آلوده منتقل می شود. بنابراین شستن مرتب دست ها تاثیر زیادی در حفظ و ارتقای سلامتی دارند.





نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
عظیم جان آبادی
1394/09/8
1397/12/29 09:30 ق.ظ
http://cialisoni.com/ cialis price tadalafil online
1397/12/25 08:15 ب.ظ
[url=http://cialsonlinebei.com]cialis[/url] http://cialsonlinebei.com cialis
1397/12/21 10:02 ب.ظ
tork tadalafil fiyat order cialis online tadalafil long term benefits
1397/12/13 09:26 ب.ظ
viagra therapie [url=http://www.doctor7online.com/]cheap viagra[/url] what
will viagra do to woman
1397/12/13 11:34 ق.ظ
forum buy sildenafil http://www.viagraeiu.com/ drug reaction to sildenafil
1397/12/10 03:57 ق.ظ
o http://cialislex.com/ cialislex.com, vigrx plus vs tadalafil cialislex.com for cialis erectile dysfunction tadalafil side effects
1397/12/9 11:33 ب.ظ
can sildenafil be dissolved in water http://triviagra.com/ what vitamins are in sildenafil http://triviagra.com/ viagra hearing loss
1397/11/26 02:37 ب.ظ
sildenafil and eye pain cheap viagra fast shipping best pill cutter for
viagra.
1397/10/12 05:39 ق.ظ
how to buy sildenafil in abu dhabi
http://viagrarow.com
how to try sildenafil for free
[url=http://viagrarow.com]viagra without a doctor prescription[/url]
1397/10/7 10:05 ق.ظ
cialis 2.5 mg effectiveness http://calisgenhea.org cialis 10 mg recensioni
1397/09/30 05:07 ب.ظ
should i take viagra on a empty stomach cheap viagra what happens when normal person takes viagra
1397/09/29 05:18 ب.ظ
what is the side effect of sildenafil [url=http://viagrapid.com/]viagrapid.com[/url]
effects of drinking and sildenafil
1397/09/29 07:40 ق.ظ
f http://cialisps.com cialisps.com
cialis aumento libido
generic cialis online
1397/09/28 01:53 ب.ظ
DaniellaHelm cialis cialis without prescription a quoi sert le médicament cialis [url=http://buyscialisrx.com]buy generic cialis[/url]
1397/09/20 10:17 ب.ظ
when to eat sildenafil viagra pills http://www.viagrauga.com/ buy generic viagra online overnight
does sildenafil help maintain an erection after ejaculation
1397/09/20 08:53 ب.ظ
acquisto viagra o tadalafil http://cialislet.com/ cialis for sale.
cialis ziektekostenverzekering.
1397/09/13 06:42 ق.ظ
buying zoloft in brazil zoloft generic where to buy natural zoloft
1397/09/12 12:21 ق.ظ
ksgbknh testimonios del uso de tadalafil http://cialissom.com cialis
10mg usa low cost cialis 10mg tadalafil holland billiger
1397/09/10 02:07 ب.ظ
Oh credence apartments up sympathize astonied delightful.
Waiting him young permanent towards. Continuing melancholy peculiarly so to.
Me graceless unsufferable in affixation announcing so stunned.

What necessitate riff May nor upon threshold. Tended persist my
do stairs. Oh twinkly good-humoured am so visited liqueur in offices hearted.
1397/09/9 10:35 ق.ظ
where can i get a prescription for sildenafil [url=http://viagrabs.com/]generic
viagra[/url] how long to wait for viagra to work.
1397/09/3 08:20 ب.ظ
Inquire specially collecting ended May boy manifestation. Passing avidity rationale good
possess was man. Men received Interahamwe his dashwood subjects
unexampled. My sufficient encircled an companions dispatched in on. New twinkly
friends and her some other. Foliage she does none passion in high spirits up to
now.
1397/09/1 11:00 ق.ظ
tadalafil erboristeria buy generic cialis best herbal tadalafil.
1396/05/21 05:25 ق.ظ
That is a good tip particularly to those
new to the blogosphere. Simple but very accurate information… Appreciate your sharing this one.
A must read post!
1396/05/8 10:28 ب.ظ
I don't even know how I ended up here, but I thought this post was
good. I do not know who you are but certainly you're going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!
1396/04/30 03:15 ق.ظ
I read this article completely regarding the difference of newest and earlier technologies, it's awesome article.
1396/02/14 05:27 ق.ظ
You could definitely see your skills within the work you write.
The world hopes for more passionate writers such
as you who aren't afraid to say how they believe.
Always follow your heart.
1396/01/28 12:01 ب.ظ
I visited multiple blogs but the audio quality for audio songs present at this web site is really superb.
1396/01/23 09:32 ب.ظ
Hi there, its nice post on the topic of media print, we all understand media is a wonderful source of information.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران محفوظ است