صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع
صفحه نخست
تماس با ما
آرشیو مطالب
ایمیل
لینک ار اس اس
طراح قالب
موضوعات
مددکاری اجتماعی
راهنمای زندگی زناشویی
راهنمای جنسی زوج ها
راهنمای تربیت کودکان
راهنمای بلوغ جنسی
راهنمای ازدواج جوانان
رابطه جنسی و عشق
الكل
نورجیزك
كراك
شیشه
اكستاسی
هروئین
مرفین
ماری جوانا
حشیش
تریاك
شیره
اختلالات رفتاری،دروغ گویی حسادت
سالمند
تمركز حواس
هپنوتیزم
مقالات
افسردگی ،بیماری های روانی
اعتماد بنفس وعزت نفس،كمرویی،موفقیت
آلزایمر،استرس،اضطراب
وسواس
معلولیت
آرمش ،عصبانیت
اخبار ومقالات ویژه سلامتی
كمك های اولیه
خواب
مصرف دارو
بارداری
مصرف دخانیات
بهداشت محیط
ورزش وتندرستی
سایر بیماری ها واختلالات
بیماری های دستگاه ادراری
بیماری های خونی
بیماری های واگیر دار وعفونی
مراقبت های مو
مراقبت های پوست ،سلامت پوست
بیماری های كودكان
بیماری های زنان
دهان ودندان
گوش حلق وبینی
چشم
بیماری های مفاصل و استخوان
سرطان
بیماری های عصبی
بیماری های تنفسی
بیماری های قلب و عروق
دیابت
بیماری های غدد
بیماری های گوارشی
تداخل غذا ودارو
روشهای نگهداری و بهداشتی مواد غذایی
اخبار تغذیه ای
تغذیه افراد سالم
طب اسلامی
طب سنتی
تغذیه وسلامت در قرآن وحدیث
تغذیه وسلامت در ماه مبارك رمضان
فیبرهای غذائی
چربی ها
پروتئین ها
كربوهیدراتها
املاح
ویتامین ها
سایر مواد غذایی
گیاهان دارویی
نوشیدنی ها
آجیل و دانه های روغنی
ادویه ها وچاشنی ها
غلات وحبوبات
گوشتها
سبزی ها
میوه ها
لبنیات
تغذیه گروه های ویژه
برنامه غذایی ورزشكاران
برنامه غذایی در سنین مختلف
رژیم غذایی در بیماری ها
رژیم افزایش وزن
رژیم لاغری
طلاق
دختران فراری وفحشا
خودكشی
فقر بیكاری
كاهش آسیب
ایدزHIV
انواع مواد مخدر
آسیب های اجتماعی
اعتیاد

آرشیو ماهانه
آذر 1399
آبان 1399
دی 1394
آذر 1394
آبان 1394
مهر 1394
شهریور 1394
مرداد 1394
تیر 1394
خرداد 1394
اردیبهشت 1394
فروردین 1394
اسفند 1393
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
شهریور 1393
مرداد 1393

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لینک دوستان

قالب وبلاگ
صدای ملکوت
اندیشه سبز
كتاب
صبح سپید
نجوم،علمی به بزرگی جهان!
مهندسی نرم افزار تبریز
طــراحی رایگان بنر،لوگو و هدر
2 عکس سرا
بزرگترین وب تفریحی در ایران
تور استانبول
تور آنتالیا
تور کیش
تور مشهد
دوره MBA
دوره DBA
آموزش فروش
مدیریت کسب و کار
چت روم

.:: لیست کامل لینکستان ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» عظیم جان آبادی

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

اَبر برچسبها

مصرف دارو رژیم های لاغری سلامت جامعه سبزی ها سلامت پوست انواع رژیمهای درمانی دهان و دندان سلامت روح و روان طب اسلامی خواص خوراكی ها اعتیاد بیماری‌های مفاصل واستخوان خبرها و دانستنیهای تغذیه آسیب های اجتماعی تغذیه افراد سالم بیماری‌های کودکان روشهای نگهداری و بهداشت مواد غذایی تغذیه و سلامت انواع برنامه های غذایی اخبارتغذیه ای سرطان انواع بیماری ها و درمان آنها تغذیه و سلامت از دیدگاه اسلام رژیم غذایی در بیماریها برنامه غذایی در سنین مختلف بیماری های گوارشی بیماری‌های تنفسی میوه ها مواد مغذی مورد نیاز بدن چشم


تبلیغات





تغذیه در ورزش پیلاتس

مرتبط با : مقالات

نیاز به انرژی در هر فردی متفاوت از سایرین است؛ بنابراین تعداد کالری مورد نیازش فرق می کند. به عنوان یک پیلاتس کار بهتر است شروع به تشخیص نیاز بدنتان کنید و نیازهایش را برآورده کنید.

بسیاری می پرسند پیش از این که ورزشی مانند پیلاتس را آغاز کنند چه غذاهایی را می توانند مصرف کنند و این که چه زمانی پس از انجام تمرین های پیلاتس مجازند چه مواد غذایی را مصرف کنند؟ پاسخ مختصر این است که هیچ رژیم غذایی خاصی برای ورزش پیلاتس وجود ندارد. اگر چه مطالبی در زمینه ی نوع رژیم غذایی ورزشکاران به طور کلی گفته می شود؛ اما برای این که بیشترین میزان استفاده را از ورزش مفید پیلاتس به عنوان تمرینی ذهنی و بدنی ببرید باید به این بیندیشید که کدام مواد غذایی و کدام خوراکی ها احساسات شما را متعادل نگه می دارند! همچنین چون در این تمرین ها از ماهیچه های زیر شکم و شکم استفاده می کنید، بهتر است شکم تا حدی خالی باشد. در عین حال باید به اندازه ی کافی انرژی برای انجام تمرین ها هم داشته باشید؛ خب پس بهترین خوراکی ها برای پیش از ورزش پیلاتس کدام موارد هستند؟ قطعاً کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین بدون چربی یا با چربی اندک انتخاب مناسب تری نسبت به قندها و کربوهیدرات های ساده و یا خوراکی های شیرین هستند.

پیلاتس در واقع ورزش متعادل نمودن بدن و ذهن است و این ورزش در درازمدت باعث می شود تا ذهن نسبت به نیازهای بدن آگاه شود. چنین فلسفه ای از تعادل، میانه روی و هشیاری باید در رژیم غذایی پیلاتس کاران نیز لحاظ شود

معمولاً ورزش پیلاتس نیاز کمتری به نوشیدن آب نسبت به سایر ورزش ها دارد اما با وجود این شرایط ممکن است تشنه شوید، و آب قطعاً گزینه ی مناسبی است.
اگر بخواهیم بیشتر و دقیق تر به رژیم غذایی پیلاتس کارها بپردازیم باید در نظر بگیریم اگرچه پیلاتس انعطاف پذیری بدنی را افزایش می دهد و به تقویت بدن می پردازد با این حال کالری زیادی به اندازه ی فعالیت های انرژی سوزی مانند دویدن و یا بدنسازی نمی سوزاند. در چنین شرایطی  اگر قصد کاهش وزن دارید توصیه می شود که از داشتن رژیم های غذایی با کالری بالا پرهیز شود. برخی از پزشکان متخصص تغذیه توصیه می کنند که اگر پیلاتس کار هستید، میزان مصرف کالری تان را در هر روز به 1200 کالری برسانید؛ در صورتی که برخی دیگر می گویند که رژیمی با کمینه ی 1500 کالری برای حفظ سلامت ورزشکاران پیلاتس ضروری است. البته به نظر می رسد که گرفتن حد وسط میان این دو عدد 1200 و 1500 کالری در روز چندان دشوار نباشد.
پیلاتس در واقع ورزش متعادل نمودن بدن و ذهن است و این ورزش در درازمدت باعث می شود تا ذهن نسبت به نیازهای بدن آگاه شود. چنین فلسفه ای از تعادل، میانه روی و هشیاری باید در رژیم غذایی پیلاتس کاران نیز لحاظ شود. یک رژیم متعادل برای داشتن تغذیه مناسب و زندگی سالم، حیاتی است. پس به طور کلی رژیم غذایی آن ها باید از وعده های غذایی اندک شامل گروه های مختلف مواد غذایی انتخاب شود.
سؤالی که مطرح می شود این است: از هر خوراکی چقدر؟؟ پیش از آن که به سراغ عدد، رقم، وزن و قاشق یا کالری برویم به شما می گویم به بدنتان گوش دهید. نیاز به انرژی در هر فردی متفاوت از سایرین است؛ بنابراین تعداد کالری مورد نیازش فرق می کند. به عنوان یک پیلاتس کار بهتر است شروع به تشخیص نیاز بدنتان کنید و نیازهایش را برآورده کنید.

قبل و بعد از پیلاتس چه بخورم؟

متخصصان معتقدند نتایجی که پیلاتس برای ورزشکار به ارمغان می آورد نه در زمانی که به انجام آن ها می پردازد؛ بلکه در سبک زندگی که برای فرد فراهم می کند نهفته است. پس چه چیزی قبل از پیلاتس بخوریم؟ به طور قطع انجام صد تمرین بعد از خوردن ناهاری مانند چلوکباب نه تنها راحت نیست بلکه وحشتناک نیز به نظر می رسد و هنگامی که مربی به ورزشکار دستور انجام دراز و نشست می دهد فرد دچار دل درد خواهد شد؛ پس پیش از هر چیز وعده ی غذایی با میزان اندک داشته باشید؛ وعده ی کوچک غذایی!
دومین نکته این است که غذا مانند سوخت خودرو عمل می کند بنابراین نمی توان احساس پژمردگی بعد از گرم کردن پیدا کنیم چون تا پایان ساعت باید تمرین ها را با استقامت جلو ببریم پس نیاز به انرژی داریم. بهترین غذاها و خوراکی ها پیش از پیلاتس خوراکی با شاخص گلیسمیک (GI) پایین تشکیل شده از کربوهیدرات، پروتئین با چربی اندک است.

چند پیشنهاد ساده برای پیش از پیلاتس
* موز یا سایر میوه ها
* ماست کم چرب
* ذرت بوداده (نوع ذرتی بدون کره؛ فقط بوداده با کمی نمک)
* تخم مرغ آب پز
* یک تکه نان تست (هرچه ملایم تر و تازه تر بهتر) با چند تکه گوجه فرنگی و یا آووکادو (یا هر دو)
* چند تکه کرفس با کره فندق (بهتراست خودتان درست کرده باشید)
* اسموتی میوه یا سبزی

خوراکی های بعد از پیلاتس
بعد از پایان تمرین می توانید از خوراکی های مغذی تر استفاده کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید یا وزن بگیرید؛ با توجه به میزان متابولیسم بدنتان می شود یک سان شاین بخورید! بهتراست وعده ی غذایی شما شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی های سالم (مانند آووکادو، روغن زیتون، سالمون) با شاخص GI کم باشد نه یک وعده ناگت!

چند پیشنهاد برای پس از پیلاتس
با توجه به این که در چه ساعتی از روز به انجام تمرین های پیلاتس پرداختید می توانید از موارد زیر ایده بگیرید:
* غلات کامل سبوس دار به همراه دانه ها (متشکل از 5 دانه عالی است) و سالاد سبزیجات
* فرنی
* تخم مرغ آب پز با نان تست
* ساندویچ گوشت بدون چربی و سالاد
* سوپ با تکه ای از نانی که سرشار از دانه است.

یک تله ی خوشمزه

مواظب باشید به تله ی " خوراکی به عنوان جایزه ی ورزش " نیفتید! این تله شرایطی است که شما به صورت ذهنی به خودتان می گویید ورزش را انجام می دهم تا به خوراکی برسم، چون بیرون آمدن از این تله دشوار است.
موفق باشید!


نوشته شده توسط عظیم جان آبادی در 1394/09/25

نظرات (

مطالب پیشین

» خانه کودکان امام حسن مجتبی
» معرفی پایگاه خدمات اجتماعی ستایشگران
» منو تنها نذار تا آخر عمر
» چرا هشدارها را جدی نمی گیریم؟
» بیقراری پاها در خواب شب
» جم تی وی و من و تو روی بام تهران!
» توصیه برای ازدواج با مطلقه ها
» شعار کارمندان در کار " حسش نیست!
» ازدواج سالم این شکلی است!
» درمان خانگی سردرد
» خون بازی در خانه های خالی ١٨+
» شش گام تا یک عذرخواهی ساده
» فصل سرما و سلامت چشم ها
» زیبا شدن با سیستم ابن سینا
» این 7 رابطه به طلاق ختم می شوند
» چطور با شوهر بداخلاقم زندگی کنم؟
» طلاق عاطفی با رویش رفقای همسر
» یک نسخه برای درمان خیانت
» بلوغ زودرس در بچه ها
» تفاوت علائم سکته قلبی در مردان و زنان
» عصای معجزه شما چیست؟
» گرم کردن اوقات کودک در زمستان
» روی اعصاب همسر، پیاده روی ممنوع!
» خوشبختی شما وابسته به این 7عامل است
» شما بگویید با رفیق بازی همسرم چه کنم ؟
» فرصت های طلایی شب یلدا !
» وقتی همسر به بچه آلرژی دارد!
» داروهای گیاهی یا شیمیایی ، کدامیک؟
» راه های مبارزه با سرماخوردگی
» تغذیه در ورزش پیلاتس

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره


وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکز DIC (مرگز کذری معتادین ) جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند47 و 49 که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400 معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امار خوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد . ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی - ترک اعتیاد - و بیماری ها جوابگو می باشد . تلفن های تماس : 05414508964 و همچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
مدیر وبلاگ: عظیم جان آبادی



لوگوی ما



جستجو

     

پیوند های روزانه

فروشگاه اینترنتی
اس ام اس احساسی
یا زهرا (س) مددی...
سهیل ساسان
salam
سلام دوست عزیز
الهه
معصومه
نسترن
علی
زگهواره تا گور دانش بجور...
مشکات برین بام ایران
jmxbox
كامپیوتر و اینترنت
محمد یعقوبی
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
تبادل لینک
سامانه پیام کوتاه
افزایش امار سایت
بلاگ یاب ، مرکز ثبت و معرفی وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب
بلاگ یاب، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، وبلاگ خود را ثبت کنید.
تست سنجش تمرکز و سرعت عملکرد مغز
بلاگ یاب
قرارگاه خبری و تحلیلی ثامن نیوز
وبلاگ تخصصی ماساژ
بوردا ..........هر چی لباس مد میشه، اینجاست

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی |  تماس با ما |  اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by setayeshgaran
Design By : wWw.Theme-Designer.Com