تبلیغات
موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران - شعار کارمندان در کار " حسش نیست!
موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکز DIC (مرگز کذری معتادین ) جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند47 و 49 که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400 معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امار خوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد . ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی - ترک اعتیاد - و بیماری ها جوابگو می باشد . تلفن های تماس : 05414508964 و همچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید

مدیر وبلاگ : عظیم جان آبادی
طبق پژوهش های انجام شده متوسط ساعت کار مفید ایرانیان یک ساعت و سی دقیقه در روز است چون بیشتر از این حسش نیست!!!

اسلام با تنبلی و سستی به شدت مخالف است و روایات بسیاری در خصوص تلاش و کار و خدمت از ائمه معصومین علیهم السلام وارد شده است. هر قدر انسان بدن خود را به تنبلی و عدم تلاش و کوشش عادت دهد بدن نیز به همان نسبت سست و بی حال می شود و در برابر سختی ها و تغییرات احتمالی مقاومت نشان می دهد.
تنبلی یا سستی در کار یعنی انجام ندادن یا عقب انداختن مسئولیتها و کارهای واگذار شده به فرد است. تنبلی در کار عواقب بسیار خطرناکی برای فرد و جامعه در پی دارد.
طبق پژوهشهای انجام شده متوسط ساعت کار مفید ایرانیان یک ساعت و سی دقیقه در روز است. کمی ساعت کاری مفید در کشور موجب کاهش راندمان کاری، نارضایتی ارباب رجوع و کاهش بهره وری می شود و در نگاه کلان جلوی رشد، توسعه و پیشرفت کشور را نیز می گیرد.

به نظر می رسد مسئولان و مدیران به این امر کمتر توجه داشته اند و تلاشی برای افزایش راندمان کاری و بهره وری نکرده اند. شاید اگر سیاست های تشویقی و تنبیهی در ادارات و بخصوص ادارات دولتی به نحو درستی صورت گیرد به مقدار قابل ملاحظه ای بتوان میزان ساعات کار مفید را افزایش داد

از جمله عواقبی که متوجه فرد است این است که زمان به سرعت در حال گذر است و هر چه در انجام امور و کارهای واگذار شده سستی و اهمال کند، فرصت ها از دست می رود و زمانی به خود می آید که دیگر نمی تواند به گذشته بازگردد و جبران مافات کند. از طرف دیگر هر قدر فرد کارهای خود را عقب بیاندازد، به این رویه عادت می کند و نظم، ترتیب و هدف های دیگر زندگیش را تحت تاثیر قرار می دهد.

از دیگر مضرات فردی تنبلی و سستی کاهش اعتماد به نفس افراد است. زمانی که نمی تواند طبق برنامه پیش برود و یا در انجام امور از دیگران عقب می افتد به مرور اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و تبدیل به یک فرد بی مصرف و مسئولیت ناپذیر می شود. چنین افرادی حاضر نیستند تن به هر کاری دهند و در همان جایگاهی که هستند باقی می مانند و گاهی اوقات نیز از جایگاه خود تنزل پیدا می کنند.

تنبلی نوع  دوم تنبلی اجتماعی است که در محیطهای کاری (بخصوص بخش دولتی) و تحصیلی به مقدار فراوان دیده می شود. در چنین حالتی فرد دائم مجبور است برای انجام ندادن کارهای خود توجیه و دلایل غیر منطقی و غیر واقعی بیاورد تا در معرض توبیخ و استنطاق مدیر خود قرار نگیرد و یا برای حفظ موقعیت خود، بخشی از انرژی و وقت خود را صرف یافتن راهی برای فرار از کار و تلاش کند.
علاوه بر آنچه گفته شد وقتی فردی در محیط های کاری و تحصیلی با تنبلی و سستی کارهای خود را انجام می دهد و یا به تعویق می اندازد این رفتار و عملکرد وی بر سایر کارکنان نیز تاثیر می گذارد و به صورت ناخودآگاه دیگران نیز تحت تاثیر رفتارهای این فرد به اندازه کافی تلاش و کوشش نمی کنند زیرا وقتی می بینند کسی که کار را به درستی انجام نمی دهد با کسی که بسیار تلاش می کند در یک ردیف قرار دارند، انگیزه کاری خود را از دست می دهد از طرف دیگر چنین کارکنانی در محیطهای کاری با استفاده از ابزارهای مختلف سعی در تخریب افرادی دارند که بهتر کار می کنند تا تنبلی و کاهلی وی در کار مشخص نشود.

عواقبی که متوجه فرد است این است که زمان به سرعت در حال گذر است و هر چه در انجام امور و کارهای واگذار شده سستی و اهمال کند، فرصت ها از دست می رود و زمانی به خود می آید که دیگر نمی تواند به گذشته بازگردد و جبران مافات کند

پیشنهاد می شود تحقیقاتی درخصوص تنبلی و اهمال کاری کارکنان بخش دولتی یا خصوصی صورت گیرد و علل تنبلی افراد بررسی شود و راهکارهای مبارزه با آن نیز استخراج شود. زیرا هر چه فرهنگ تنبلی و از زیر کار در رفتن در جامعه رشد و گسترش پیدا کند، کشور از پیشرفت و توسعه باز می ماند.

به نظر می رسد مسئولان و مدیران به این امر کمتر توجه داشته اند و تلاشی برای افزایش راندمان کاری و بهره وری نکرده اند. شاید اگر سیاست های تشویقی و تنبیهی در ادارات و بخصوص ادارات دولتی به نحو درستی صورت گیرد به مقدار قابل ملاحظه ای بتوان میزان ساعات کار مفید را افزایش داد. در این حالت کسانی که کمتر کار می کنند تنبیه شوند و افرادی که به اندازه کافی تلاش می کنند و باعث افزایش بهره وری کاری می شوند مورد تشویق قرار گیرند تا به مرور فرهنگ تنبلی و سستی از جامعه رنگ ببازد. زیرا هرچه فرد و جامعه به سمت تنبلی پیش برود به مرور تبدیل به یک عادت و فرهنگ می شود و از بین بردن آن نیز به همان مقدار سخت و ناممکن خواهد شد.
والدین نیز باید علاوه بر رفتارهای عملی به فرزندان خود بیاموزند که تنبلی چه آسیب هایی را می تواند به خود فرد و جامعه ای که در آن زندگی می کند وارد می شود. در این خصوص والدین می توانند با دادن مسئولیت و کارهای مختلف و در حد توان به فرزندان خود جلوی تنبلی و سستی آنها را بگیرند و به آنها بیاموزند که کار و تلاش چقدر در رشد و پیشرفت آنان موثر است علاوه بر این آموزش به فرزندان و دادن مسئولیت به آنها موجب افزایش اعتماد به نفس و بالا رفتن روحیه مسئولیت پذیری در فرزندان نیز می شود.





نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
عظیم جان آبادی
1394/10/22
1396/05/21 06:19 ق.ظ
Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could
add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
I've been looking for a plug-in like this for quite some
time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your
new updates.
1396/05/17 04:27 ق.ظ
I've been browsing online more than 3 hours today, yet I by no means found any attention-grabbing article
like yours. It's lovely price sufficient for me. Personally, if all webmasters and
bloggers made just right content as you probably did, the net
will likely be a lot more helpful than ever before.
1396/05/13 02:25 ب.ظ
Yes! Finally something about foot pain map.
1396/05/13 01:50 ب.ظ
What's up, this weekend is fastidious designed for me,
because this time i am reading this enormous educational post here at my
home.
1396/05/9 05:38 ب.ظ
You really make it seem so easy with your presentation but
I find this matter to be actually something that I think I
would never understand. It seems too complicated and extremely broad for
me. I'm looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!
1396/05/6 10:36 ب.ظ
Nice post. I was checking constantly this blog and I'm impressed!
Extremely helpful information specifically the remaining phase :) I handle such information much.

I used to be seeking this particular information for a very long time.
Thank you and best of luck.
1396/04/27 04:28 ب.ظ
Valuable information. Lucky me I found your web site accidentally, and I'm
stunned why this accident did not took place in advance!
I bookmarked it.
1396/01/28 02:22 ق.ظ
I am really impressed along with your writing talents as
smartly as with the format to your weblog. Is this
a paid theme or did you modify it your self? Anyway keep up the excellent high quality
writing, it's rare to see a great blog like this one today..
1396/01/20 01:47 ب.ظ
Hello, Neat post. There's a problem along with your web site in internet explorer, may
test this? IE still is the marketplace leader and a good portion of
people will miss your fantastic writing due to this problem.
1396/01/13 10:51 ق.ظ
If some one needs to be updated with most up-to-date technologies then he must be go to see this site and be up to date all the time.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران محفوظ است