صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع
صفحه نخست
تماس با ما
آرشیو مطالب
ایمیل
لینک ار اس اس
طراح قالب
موضوعات
مددکاری اجتماعی
راهنمای زندگی زناشویی
راهنمای جنسی زوج ها
راهنمای تربیت کودکان
راهنمای بلوغ جنسی
راهنمای ازدواج جوانان
رابطه جنسی و عشق
الكل
نورجیزك
كراك
شیشه
اكستاسی
هروئین
مرفین
ماری جوانا
حشیش
تریاك
شیره
اختلالات رفتاری،دروغ گویی حسادت
سالمند
تمركز حواس
هپنوتیزم
مقالات
افسردگی ،بیماری های روانی
اعتماد بنفس وعزت نفس،كمرویی،موفقیت
آلزایمر،استرس،اضطراب
وسواس
معلولیت
آرمش ،عصبانیت
اخبار ومقالات ویژه سلامتی
كمك های اولیه
خواب
مصرف دارو
بارداری
مصرف دخانیات
بهداشت محیط
ورزش وتندرستی
سایر بیماری ها واختلالات
بیماری های دستگاه ادراری
بیماری های خونی
بیماری های واگیر دار وعفونی
مراقبت های مو
مراقبت های پوست ،سلامت پوست
بیماری های كودكان
بیماری های زنان
دهان ودندان
گوش حلق وبینی
چشم
بیماری های مفاصل و استخوان
سرطان
بیماری های عصبی
بیماری های تنفسی
بیماری های قلب و عروق
دیابت
بیماری های غدد
بیماری های گوارشی
تداخل غذا ودارو
روشهای نگهداری و بهداشتی مواد غذایی
اخبار تغذیه ای
تغذیه افراد سالم
طب اسلامی
طب سنتی
تغذیه وسلامت در قرآن وحدیث
تغذیه وسلامت در ماه مبارك رمضان
فیبرهای غذائی
چربی ها
پروتئین ها
كربوهیدراتها
املاح
ویتامین ها
سایر مواد غذایی
گیاهان دارویی
نوشیدنی ها
آجیل و دانه های روغنی
ادویه ها وچاشنی ها
غلات وحبوبات
گوشتها
سبزی ها
میوه ها
لبنیات
تغذیه گروه های ویژه
برنامه غذایی ورزشكاران
برنامه غذایی در سنین مختلف
رژیم غذایی در بیماری ها
رژیم افزایش وزن
رژیم لاغری
طلاق
دختران فراری وفحشا
خودكشی
فقر بیكاری
كاهش آسیب
ایدزHIV
انواع مواد مخدر
آسیب های اجتماعی
اعتیاد

آرشیو ماهانه
آذر 1399
آبان 1399
دی 1394
آذر 1394
آبان 1394
مهر 1394
شهریور 1394
مرداد 1394
تیر 1394
خرداد 1394
اردیبهشت 1394
فروردین 1394
اسفند 1393
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
شهریور 1393
مرداد 1393

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لینک دوستان

قالب وبلاگ
صدای ملکوت
اندیشه سبز
كتاب
صبح سپید
نجوم،علمی به بزرگی جهان!
مهندسی نرم افزار تبریز
طــراحی رایگان بنر،لوگو و هدر
2 عکس سرا
بزرگترین وب تفریحی در ایران
تور استانبول
تور آنتالیا
تور کیش
تور مشهد
دوره MBA
دوره DBA
آموزش فروش
مدیریت کسب و کار
چت روم

.:: لیست کامل لینکستان ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» عظیم جان آبادی

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

اَبر برچسبها

اعتیاد انواع رژیمهای درمانی تغذیه و سلامت تغذیه و سلامت از دیدگاه اسلام سرطان چشم مصرف دارو سلامت پوست اخبارتغذیه ای سلامت روح و روان بیماری‌های تنفسی بیماری‌های مفاصل واستخوان انواع بیماری ها و درمان آنها رژیم غذایی در بیماریها میوه ها سلامت جامعه مواد مغذی مورد نیاز بدن بیماری‌های کودکان دهان و دندان تغذیه افراد سالم برنامه غذایی در سنین مختلف خبرها و دانستنیهای تغذیه روشهای نگهداری و بهداشت مواد غذایی آسیب های اجتماعی انواع برنامه های غذایی خواص خوراكی ها رژیم های لاغری طب اسلامی بیماری های گوارشی سبزی ها


تبلیغات





شعار کارمندان در کار " حسش نیست!

مرتبط با : مقالات

طبق پژوهش های انجام شده متوسط ساعت کار مفید ایرانیان یک ساعت و سی دقیقه در روز است چون بیشتر از این حسش نیست!!!

اسلام با تنبلی و سستی به شدت مخالف است و روایات بسیاری در خصوص تلاش و کار و خدمت از ائمه معصومین علیهم السلام وارد شده است. هر قدر انسان بدن خود را به تنبلی و عدم تلاش و کوشش عادت دهد بدن نیز به همان نسبت سست و بی حال می شود و در برابر سختی ها و تغییرات احتمالی مقاومت نشان می دهد.
تنبلی یا سستی در کار یعنی انجام ندادن یا عقب انداختن مسئولیتها و کارهای واگذار شده به فرد است. تنبلی در کار عواقب بسیار خطرناکی برای فرد و جامعه در پی دارد.
طبق پژوهشهای انجام شده متوسط ساعت کار مفید ایرانیان یک ساعت و سی دقیقه در روز است. کمی ساعت کاری مفید در کشور موجب کاهش راندمان کاری، نارضایتی ارباب رجوع و کاهش بهره وری می شود و در نگاه کلان جلوی رشد، توسعه و پیشرفت کشور را نیز می گیرد.

به نظر می رسد مسئولان و مدیران به این امر کمتر توجه داشته اند و تلاشی برای افزایش راندمان کاری و بهره وری نکرده اند. شاید اگر سیاست های تشویقی و تنبیهی در ادارات و بخصوص ادارات دولتی به نحو درستی صورت گیرد به مقدار قابل ملاحظه ای بتوان میزان ساعات کار مفید را افزایش داد

از جمله عواقبی که متوجه فرد است این است که زمان به سرعت در حال گذر است و هر چه در انجام امور و کارهای واگذار شده سستی و اهمال کند، فرصت ها از دست می رود و زمانی به خود می آید که دیگر نمی تواند به گذشته بازگردد و جبران مافات کند. از طرف دیگر هر قدر فرد کارهای خود را عقب بیاندازد، به این رویه عادت می کند و نظم، ترتیب و هدف های دیگر زندگیش را تحت تاثیر قرار می دهد.

از دیگر مضرات فردی تنبلی و سستی کاهش اعتماد به نفس افراد است. زمانی که نمی تواند طبق برنامه پیش برود و یا در انجام امور از دیگران عقب می افتد به مرور اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و تبدیل به یک فرد بی مصرف و مسئولیت ناپذیر می شود. چنین افرادی حاضر نیستند تن به هر کاری دهند و در همان جایگاهی که هستند باقی می مانند و گاهی اوقات نیز از جایگاه خود تنزل پیدا می کنند.

تنبلی نوع  دوم تنبلی اجتماعی است که در محیطهای کاری (بخصوص بخش دولتی) و تحصیلی به مقدار فراوان دیده می شود. در چنین حالتی فرد دائم مجبور است برای انجام ندادن کارهای خود توجیه و دلایل غیر منطقی و غیر واقعی بیاورد تا در معرض توبیخ و استنطاق مدیر خود قرار نگیرد و یا برای حفظ موقعیت خود، بخشی از انرژی و وقت خود را صرف یافتن راهی برای فرار از کار و تلاش کند.
علاوه بر آنچه گفته شد وقتی فردی در محیط های کاری و تحصیلی با تنبلی و سستی کارهای خود را انجام می دهد و یا به تعویق می اندازد این رفتار و عملکرد وی بر سایر کارکنان نیز تاثیر می گذارد و به صورت ناخودآگاه دیگران نیز تحت تاثیر رفتارهای این فرد به اندازه کافی تلاش و کوشش نمی کنند زیرا وقتی می بینند کسی که کار را به درستی انجام نمی دهد با کسی که بسیار تلاش می کند در یک ردیف قرار دارند، انگیزه کاری خود را از دست می دهد از طرف دیگر چنین کارکنانی در محیطهای کاری با استفاده از ابزارهای مختلف سعی در تخریب افرادی دارند که بهتر کار می کنند تا تنبلی و کاهلی وی در کار مشخص نشود.

عواقبی که متوجه فرد است این است که زمان به سرعت در حال گذر است و هر چه در انجام امور و کارهای واگذار شده سستی و اهمال کند، فرصت ها از دست می رود و زمانی به خود می آید که دیگر نمی تواند به گذشته بازگردد و جبران مافات کند

پیشنهاد می شود تحقیقاتی درخصوص تنبلی و اهمال کاری کارکنان بخش دولتی یا خصوصی صورت گیرد و علل تنبلی افراد بررسی شود و راهکارهای مبارزه با آن نیز استخراج شود. زیرا هر چه فرهنگ تنبلی و از زیر کار در رفتن در جامعه رشد و گسترش پیدا کند، کشور از پیشرفت و توسعه باز می ماند.

به نظر می رسد مسئولان و مدیران به این امر کمتر توجه داشته اند و تلاشی برای افزایش راندمان کاری و بهره وری نکرده اند. شاید اگر سیاست های تشویقی و تنبیهی در ادارات و بخصوص ادارات دولتی به نحو درستی صورت گیرد به مقدار قابل ملاحظه ای بتوان میزان ساعات کار مفید را افزایش داد. در این حالت کسانی که کمتر کار می کنند تنبیه شوند و افرادی که به اندازه کافی تلاش می کنند و باعث افزایش بهره وری کاری می شوند مورد تشویق قرار گیرند تا به مرور فرهنگ تنبلی و سستی از جامعه رنگ ببازد. زیرا هرچه فرد و جامعه به سمت تنبلی پیش برود به مرور تبدیل به یک عادت و فرهنگ می شود و از بین بردن آن نیز به همان مقدار سخت و ناممکن خواهد شد.
والدین نیز باید علاوه بر رفتارهای عملی به فرزندان خود بیاموزند که تنبلی چه آسیب هایی را می تواند به خود فرد و جامعه ای که در آن زندگی می کند وارد می شود. در این خصوص والدین می توانند با دادن مسئولیت و کارهای مختلف و در حد توان به فرزندان خود جلوی تنبلی و سستی آنها را بگیرند و به آنها بیاموزند که کار و تلاش چقدر در رشد و پیشرفت آنان موثر است علاوه بر این آموزش به فرزندان و دادن مسئولیت به آنها موجب افزایش اعتماد به نفس و بالا رفتن روحیه مسئولیت پذیری در فرزندان نیز می شود.


نوشته شده توسط عظیم جان آبادی در 1394/10/22

نظرات (

مطالب پیشین

» خانه کودکان امام حسن مجتبی
» معرفی پایگاه خدمات اجتماعی ستایشگران
» منو تنها نذار تا آخر عمر
» چرا هشدارها را جدی نمی گیریم؟
» بیقراری پاها در خواب شب
» جم تی وی و من و تو روی بام تهران!
» توصیه برای ازدواج با مطلقه ها
» شعار کارمندان در کار " حسش نیست!
» ازدواج سالم این شکلی است!
» درمان خانگی سردرد
» خون بازی در خانه های خالی ١٨+
» شش گام تا یک عذرخواهی ساده
» فصل سرما و سلامت چشم ها
» زیبا شدن با سیستم ابن سینا
» این 7 رابطه به طلاق ختم می شوند
» چطور با شوهر بداخلاقم زندگی کنم؟
» طلاق عاطفی با رویش رفقای همسر
» یک نسخه برای درمان خیانت
» بلوغ زودرس در بچه ها
» تفاوت علائم سکته قلبی در مردان و زنان
» عصای معجزه شما چیست؟
» گرم کردن اوقات کودک در زمستان
» روی اعصاب همسر، پیاده روی ممنوع!
» خوشبختی شما وابسته به این 7عامل است
» شما بگویید با رفیق بازی همسرم چه کنم ؟
» فرصت های طلایی شب یلدا !
» وقتی همسر به بچه آلرژی دارد!
» داروهای گیاهی یا شیمیایی ، کدامیک؟
» راه های مبارزه با سرماخوردگی
» تغذیه در ورزش پیلاتس

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره


وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکز DIC (مرگز کذری معتادین ) جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند47 و 49 که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400 معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امار خوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد . ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی - ترک اعتیاد - و بیماری ها جوابگو می باشد . تلفن های تماس : 05414508964 و همچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
مدیر وبلاگ: عظیم جان آبادی



لوگوی ما



جستجو

     

پیوند های روزانه

فروشگاه اینترنتی
اس ام اس احساسی
یا زهرا (س) مددی...
سهیل ساسان
salam
سلام دوست عزیز
الهه
معصومه
نسترن
علی
زگهواره تا گور دانش بجور...
مشکات برین بام ایران
jmxbox
كامپیوتر و اینترنت
محمد یعقوبی
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
تبادل لینک
سامانه پیام کوتاه
افزایش امار سایت
بلاگ یاب ، مرکز ثبت و معرفی وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب
بلاگ یاب، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، وبلاگ خود را ثبت کنید.
تست سنجش تمرکز و سرعت عملکرد مغز
بلاگ یاب
قرارگاه خبری و تحلیلی ثامن نیوز
وبلاگ تخصصی ماساژ
بوردا ..........هر چی لباس مد میشه، اینجاست

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی |  تماس با ما |  اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by setayeshgaran
Design By : wWw.Theme-Designer.Com