صفحه اصلی

تماس با ما

آرشیو مطالب

طراح قالب

 
  کاربر مهمان، خوش آمدید!

منوی اصلی
لینکهای سریع
صفحه نخست
تماس با ما
آرشیو مطالب
ایمیل
لینک ار اس اس
طراح قالب
موضوعات
مددکاری اجتماعی
راهنمای زندگی زناشویی
راهنمای جنسی زوج ها
راهنمای تربیت کودکان
راهنمای بلوغ جنسی
راهنمای ازدواج جوانان
رابطه جنسی و عشق
الكل
نورجیزك
كراك
شیشه
اكستاسی
هروئین
مرفین
ماری جوانا
حشیش
تریاك
شیره
اختلالات رفتاری،دروغ گویی حسادت
سالمند
تمركز حواس
هپنوتیزم
مقالات
افسردگی ،بیماری های روانی
اعتماد بنفس وعزت نفس،كمرویی،موفقیت
آلزایمر،استرس،اضطراب
وسواس
معلولیت
آرمش ،عصبانیت
اخبار ومقالات ویژه سلامتی
كمك های اولیه
خواب
مصرف دارو
بارداری
مصرف دخانیات
بهداشت محیط
ورزش وتندرستی
سایر بیماری ها واختلالات
بیماری های دستگاه ادراری
بیماری های خونی
بیماری های واگیر دار وعفونی
مراقبت های مو
مراقبت های پوست ،سلامت پوست
بیماری های كودكان
بیماری های زنان
دهان ودندان
گوش حلق وبینی
چشم
بیماری های مفاصل و استخوان
سرطان
بیماری های عصبی
بیماری های تنفسی
بیماری های قلب و عروق
دیابت
بیماری های غدد
بیماری های گوارشی
تداخل غذا ودارو
روشهای نگهداری و بهداشتی مواد غذایی
اخبار تغذیه ای
تغذیه افراد سالم
طب اسلامی
طب سنتی
تغذیه وسلامت در قرآن وحدیث
تغذیه وسلامت در ماه مبارك رمضان
فیبرهای غذائی
چربی ها
پروتئین ها
كربوهیدراتها
املاح
ویتامین ها
سایر مواد غذایی
گیاهان دارویی
نوشیدنی ها
آجیل و دانه های روغنی
ادویه ها وچاشنی ها
غلات وحبوبات
گوشتها
سبزی ها
میوه ها
لبنیات
تغذیه گروه های ویژه
برنامه غذایی ورزشكاران
برنامه غذایی در سنین مختلف
رژیم غذایی در بیماری ها
رژیم افزایش وزن
رژیم لاغری
طلاق
دختران فراری وفحشا
خودكشی
فقر بیكاری
كاهش آسیب
ایدزHIV
انواع مواد مخدر
آسیب های اجتماعی
اعتیاد

آرشیو ماهانه
آذر 1399
آبان 1399
دی 1394
آذر 1394
آبان 1394
مهر 1394
شهریور 1394
مرداد 1394
تیر 1394
خرداد 1394
اردیبهشت 1394
فروردین 1394
اسفند 1393
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
شهریور 1393
مرداد 1393

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.


لینک دوستان

قالب وبلاگ
صدای ملکوت
اندیشه سبز
كتاب
صبح سپید
نجوم،علمی به بزرگی جهان!
مهندسی نرم افزار تبریز
طــراحی رایگان بنر،لوگو و هدر
2 عکس سرا
بزرگترین وب تفریحی در ایران
تور استانبول
تور آنتالیا
تور کیش
تور مشهد
دوره MBA
دوره DBA
آموزش فروش
مدیریت کسب و کار
چت روم

.:: لیست کامل لینکستان ::.


لوگوی دوستان


آمار بازدید
نویسندگان :
» عظیم جان آبادی

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

اَبر برچسبها

انواع رژیمهای درمانی خواص خوراكی ها چشم تغذیه و سلامت بیماری‌های مفاصل واستخوان سبزی ها انواع بیماری ها و درمان آنها بیماری های گوارشی میوه ها سلامت جامعه دهان و دندان روشهای نگهداری و بهداشت مواد غذایی رژیم غذایی در بیماریها مواد مغذی مورد نیاز بدن طب اسلامی رژیم های لاغری سرطان تغذیه و سلامت از دیدگاه اسلام بیماری‌های کودکان تغذیه افراد سالم اعتیاد سلامت پوست برنامه غذایی در سنین مختلف انواع برنامه های غذایی سلامت روح و روان اخبارتغذیه ای مصرف دارو خبرها و دانستنیهای تغذیه آسیب های اجتماعی بیماری‌های تنفسی


تبلیغات





جم تی وی و من و تو روی بام تهران!

مرتبط با : مقالات

غلظت آلایندگی ماهواره ها روی پشت بام های تهران  بیشتر شده است!

صدا و سیمای دهه 80 و 90 با صدا و سیمای دهه 60 و 70 باید متفاوت باشد این موضوع را فارغ از تحولات مربوط به تکنولوژی، سبک زندگی و نگرش مردم، با توجه به عامل زمان باید نگریست؛ چرا که لزوم همگام شدن با رشد و تغییرات تکنولوژیک و یا تولید محتوا مطابق با نیازهای روز مخاطبان امری بدیهی است اما اصل تغییر باید فراتر از این موارد بر مبنای فضای رقابتی و تکثر رسانه ای انجام پذیرد. تولید محتوا مبتنی بر اصول اما با همان چهارچوب فضای تک صدایی یا مبتنی بر فیلتر و پارازیت قطعاً نمی تواند سیر اعتماد و یا اقناع مخاطب را مانند دهه های گذشته در پی داشته باشد.
پیرامون افزایش و کاهش میل مخاطبان به رسانه ملی و ماهواره رقابتی تنگاتنگ وجود دارد و سالیانه  آمار این موضوع با فراز و فرودهایی روبروست. گاهی رسانه ملی پیشی می گیرد و گاهی هم شبکه های ماهواره ای اما متاسفانه رشد افزایش مخاطبان ماهواره ای همیشه روندی همراه با رشد  داشته است.
یکی از آخرین آمارها توسط ایسپا مرکز افکارسنجی خبرگزاری دانشجویان ایران انجام گرفته است مطابق نتایج حاصل از پژوهش این مرکز براساس این نظرسنجی بر اساس نتایج این نظرسنجی، حدود 38 درصد مردم کشور اعلام کرده اند که از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند. آمار ایسپا  از استفاده ٤٠ درصدی مردم شهرها و ٣٢ درصدی مردم روستا ها حکایت دارد همچنین میزان استفاده زا این رسانه را در میان جوانان کشور (١٨ تا ٢٩ سال) 46 درصد اعلام می کند در حالی که این میزان برای افر. 47 درصد کسانی که تحصیلات آکادمیک دارند و 33 درصد کسانی که فاقد تحصیلات آکادمیک هستند از ماهواره استفاده می کنند. اما نتایج نظرسنجی ایسپا حاکی از آن است که حدود 44 درصد تهرانی ها اعلام کرده اند که از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند.

نیمی از جوانان معتقدند که افزایش شبکه های تلویزیونی در برآورده کردن انتظارات جوانان موثر بوده است، اما ۶۷ درصد آنان معتقدند که این تغییرات نتوانسته است گرایش جوانان به ماهواره را کاهش دهد.

 مقایسه یافته های نظرسنجی ایسپا با سایر نظرسنجی هایی که در طول سال های قبل توسط این مرکز انجام گرفته است نشان می دهد میزان رجوع مردم تهران به شبکه های ماهواره ای نسبت به دو سال قبل افزایش یافته است. اما آمارهای صدا و سیما هم گاها از رشد نوسانی مخاطبان خبر داده اند. در بررسی ها اما علل مشترکی  وجود دارد که به نارضایتی مخاطبان منجر شده و باعث می شود تا ماهواره روند رو به رشد خود را داشته باشد . مواردی که  از گذشته حول محورهای ثابتی وجود دارند و هنوز فکری اساسی برای آنها نشده است. یکی از این آمار ها که در مورد اقبال جوانان به رسانه های داخلی یا ماهواره، نتایج تحقیقی که توسط سازمان ملی جوانان انجام شده است نشان می دهد که، در مجموع جوانان برنامه ها و عملکردهای صدا و سیما را قابل قبول نمی دانند. نیمی از جوانان معتقدند که افزایش شبکه های تلویزیونی در برآورده کردن انتظارات جوانان موثر بوده است، اما ۶۷ درصد آنان معتقدند که این تغییرات نتوانسته است گرایش جوانان به ماهواره را کاهش دهد.

۷۳ درصد آنها گله مند از فقدان تنوع لازم در برنامه های رادیو و تلویزیون در ایران هستند و ۶۴ درصد آنان می گویند که صدا و سیما در انعکاس مسائل و مشکلات جامعه عملکرد مناسبی نداشته است.

۵۳ درصد آنان معتقدند که صدا و سیما در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب عملکرد قابل قبولی نداشته است و نکته دیگر آنکه ۵۷ درصد جوانان برنامه های صدا و سیما را شادی بخش و نشاط آفرین نمیدانند. ( هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی،۱۳۸۶ ) و در بررسی دیگر معیار نارضایتی از تلویزیون شامل عدم جذابیت برنامه های صدا و سیما، عدم انطباق برنامه ها با نیازهای روحی و اقتضائات سنی، تکراری و غمگین بودن برنامه ها و ... می شد (شهابی، جهانگردی،۱۳۸۷ )

موارد مشترکی که به عنوان نقطه ضعف و نارضایتی مخاطبان در این بررسی ها به دست آمده،نکاتی است که رسانه ملی فارغ از حرکت رو به رشد زیر ساختی و کمی گرایی اش باید بدان ها نظر داشته باشد. صدا و سیما در چند سال اخیر در زمینه افزایش کانال ها توانسته گام های مثبتی را بردارد اما عدم هماهنگی این کمیت یا کیفیت نتوانسته است رضایت مخاطبان را در پی داشته باشد.کمیت اگر در کنار کیفیت نباشد گره ای از کارها باز نخواهد شد و نه سود اقتصادی در پی دارد و نه فرهنگی؛نمونه ی این مورد را در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان شاهد بودیم زمانی که شبکه زمزمه، خواهر دوقلوی شبکه فارسی وان نتوانست به حیات خود ادامه دهد و تعطیل شد.

مواردی که از علل نارضایتی است و در نظر سنجی ها و نظرات مخاطبان شنیده می شود عدم جذابیت و وجود روحیه نشاط و امید آفرینی و عمل به وظیفه سرگرمی و تفریح در برنامه های رسانه ملی است روندی که حتی برنامه هایی چون خندوانه یا شبکه نسیم نتوانستند با آن مقابله کنند و هنوز موج محتواهایی چون، ستایش،نفس گرم وکیمیا ادامه دارد.

در این راستا عدم تنوع بخشی به برنامه ها از مواردی است که نسبت به آن نارضایتی وجود داشته  موردی که باید رسانه ملی بدان توجه ویژه تری کند گاهی برنامه های جذاب هم تولید و پخش می شوند اما وقتی شما  کانال های تلویزیون را بالا و پایین می کنید هیچ برنامه ای چشمگیری وجود ندارد و دلیل آن چیزی جز ضعف جدول پخش نیست.

پژوهش روندی نظرسنجی های ایسپا نشان می دهد در حالی که میزان استفاده از شبکه های ماهواره ای در حدفاصل سال های 1389 تا 1391 افزایش پیدا کرده است، به موازات آن استفاده از شبکه های ماهواره ای به عنوان منبع اصلی کسب خبر و همچنین اعتماد به این شبکه ها کاهش پیدا کرده است. بر اساس این داده ها و شواهد تجربی شاید بتوان گفت استفاده زیاد از شبکه های ماهواره ای الزاماً به معنای اعتماد به این شبکه ها نیست چرا که نتایج، همزمان با افزایش استفاده، هم کاهش اعتماد و هم کاهش رجوع برای کسب خبر از طریق این شبکه ها را نشان می دهد.

مواردی که از علل نارضایتی است و در نظر سنجی ها و نظرات مخاطبان شنیده می شود عدم جذابیت و وجود روحیه نشاط و امید آفرینی و عمل به وظیفه سرگرمی و تفریح در برنامه های رسانه ملی است روندی که حتی برنامه هایی چون خندوانه یا شبکه نسیم نتوانستند با آن مقابله کنند و هنوز موج محتواهایی چون، ستایش،نفس گرم وکیمیا ادامه دارد.

اما این می تواند زمینه مناسبی برای صدا و سیما باشد تا  مواردی چون "  عدم انعکاس مناسب مسائل و مشکلات جامعه "  را با تغییر سیاست های خبری و برنامه سازی در راستای افزایش اعتماد و جذب مخاطبان در دستور کار قرار دهد.
در این زمینه روند خبررسانی در این رسانه  باید منطبق با فضای به روز و بازی که رسانه هایی چون شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، منطبق شود.
نکته دیگر که باید بدان توجه داشت این است که هر چند مطابق آمار اینچنین افزایش مخاطبان ماهواره صرفاً با افزایش اعتماد نسبت به این شبکه ها همراه نبوده است و این نکته خوبی است تا رسانه ملی سعی کند از علل این شرایط در جهت اعتماد سازی، جذب و اقناع مخاطب استفاده کند اما این عدم اعتماد به معنای عدم تأثیر ناخودآگاه مخاطب از پیام های این شبکه ها به ویژه در سبک زندگی نمی باشد و لذا ضروری است تا با به روز رسانی سیاست های خبر رسانی،افزایش کیفیت در کنار کمیت و جذابیت و تنوع بخشی، با افزایش اعتماد به رسانه ملی حتی جای هرگونه تاثیرناخودآگاه بر مخاطبان نیز گرفته شود.
مسئله اعتمادسازی و جذب مخاطب خارج از نگرش و برنامه ریزی کلان، با توجه به این ایام خاص که همه شبکه های ماهواره ای و رسانه های اجتماعی پیرامون  انتخابات فعالیت می کنند و بعضا مقاصدی سیاسی را دنبال می کنند، امری ضروری و یک فرصت است.


نوشته شده توسط عظیم جان آبادی در 1394/10/24

نظرات (

مطالب پیشین

» خانه کودکان امام حسن مجتبی
» معرفی پایگاه خدمات اجتماعی ستایشگران
» منو تنها نذار تا آخر عمر
» چرا هشدارها را جدی نمی گیریم؟
» بیقراری پاها در خواب شب
» جم تی وی و من و تو روی بام تهران!
» توصیه برای ازدواج با مطلقه ها
» شعار کارمندان در کار " حسش نیست!
» ازدواج سالم این شکلی است!
» درمان خانگی سردرد
» خون بازی در خانه های خالی ١٨+
» شش گام تا یک عذرخواهی ساده
» فصل سرما و سلامت چشم ها
» زیبا شدن با سیستم ابن سینا
» این 7 رابطه به طلاق ختم می شوند
» چطور با شوهر بداخلاقم زندگی کنم؟
» طلاق عاطفی با رویش رفقای همسر
» یک نسخه برای درمان خیانت
» بلوغ زودرس در بچه ها
» تفاوت علائم سکته قلبی در مردان و زنان
» عصای معجزه شما چیست؟
» گرم کردن اوقات کودک در زمستان
» روی اعصاب همسر، پیاده روی ممنوع!
» خوشبختی شما وابسته به این 7عامل است
» شما بگویید با رفیق بازی همسرم چه کنم ؟
» فرصت های طلایی شب یلدا !
» وقتی همسر به بچه آلرژی دارد!
» داروهای گیاهی یا شیمیایی ، کدامیک؟
» راه های مبارزه با سرماخوردگی
» تغذیه در ورزش پیلاتس

» لیست کامل مطالب ارسالی


درباره


وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکز DIC (مرگز کذری معتادین ) جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند47 و 49 که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400 معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امار خوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد . ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی - ترک اعتیاد - و بیماری ها جوابگو می باشد . تلفن های تماس : 05414508964 و همچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
مدیر وبلاگ: عظیم جان آبادی



لوگوی ما



جستجو

     

پیوند های روزانه

فروشگاه اینترنتی
اس ام اس احساسی
یا زهرا (س) مددی...
سهیل ساسان
salam
سلام دوست عزیز
الهه
معصومه
نسترن
علی
زگهواره تا گور دانش بجور...
مشکات برین بام ایران
jmxbox
كامپیوتر و اینترنت
محمد یعقوبی
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
پایگاه خبری تحلیلی بوتیا
تبادل لینک
سامانه پیام کوتاه
افزایش امار سایت
بلاگ یاب ، مرکز ثبت و معرفی وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب
بلاگ یاب، اولین مرجع وبلاگ ها در ایران
بلاگ یاب ، وبلاگ خود را ثبت کنید.
تست سنجش تمرکز و سرعت عملکرد مغز
بلاگ یاب
قرارگاه خبری و تحلیلی ثامن نیوز
وبلاگ تخصصی ماساژ
بوردا ..........هر چی لباس مد میشه، اینجاست

.:: لیست کامل پیوندهای روزانه ::.

.:: ارسال پیوند ::.

صفحه اصلی |  تماس با ما |  اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by setayeshgaran
Design By : wWw.Theme-Designer.Com